στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Άσκηση: Tips για να μην βαρεθείτε

    Έχετε ξεκινήσει ποτέ ένα πρόγραμμα γυμναστικής και στη συνέχεια να τα παρατήσετε; Αν απαντήσατε ναι, δεν είστε μόνοι. Πολλά άτομα αρχίζουν ένα πρόγραμμα άσκησης, αλλά σταματούν μόλις βαρεθούν ή όταν 
    καθυστερούν να δουν αποτελέσματα. Πιο κάτω είναι επτά συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα κίνητρα σας.

    1. Ορίστε στόχους
    Ξεκινήστε με απλούς στόχους και στη συνέχεια προχωρήστε σε ένα μεγαλύτερο φάσμα στόχων. Να θυμάστε να ορίζετε ρεαλιστικούς και επιτεύξιμους στόχους. Είναι εύκολο να απογοητευτείτε και να εγκαταλείψετε τις προσπάθειες σας εάν οι στόχοι σας είναι υπερβολικά φιλόδοξοι. Για παράδειγμα, αν δεν έχετε ασκηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα, ένας βραχυπρόθεσμος στόχος θα μπορούσε να είναι 10 λεπτά περπάτημα την ημέρα, τρεις φορές την εβδομάδα. Ένας ενδιάμεσος στόχος θα μπορούσε να είναι 30 λεπτά περπάτημα για πέντε ημέρες την εβδομάδα. Ένας μακροπρόθεσμος στόχος θα μπορούσε να είναι να ολοκληρώσετε μία απόσταση 5 χιλιομέτρων.

    2. Κάντε το διασκεδαστικό
    Βρείτε ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα που να μπορείτε να απολαύσετε, και στη συνέχεια διαφοροποιήστε την ρουτίνα σας για να αποφύγετε τη μονοτονία. Αν δεν απολαμβάνετε την άσκηση σας, δοκιμάστε κάτι διαφορετικό. Ρίξτε μια ματιά σε μία σχολή πολεμικών τεχνών, ή δοκιμάστε μία χορευτική τάξη. Ανακαλύψτε το κρυμμένο σας αθλητικό ταλέντο. Να θυμάστε, η άσκηση δεν χρειάζεται να γίνει μια αγγαρεία – και είναι πιο πιθανό να παραμείνετε σε ένα πρόγραμμα γυμναστικής αν το διασκεδάζετε.

    3. Κάντε τη σωματική δραστηριότητα μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας
    Αν σας είναι δύσκολο να βρείτε χρόνο για άσκηση, μην αρχίσετε τις δικαιολογίες. Προγραμματίστε την άσκηση σας όπως θα κάνατε με οποιαδήποτε άλλη σημαντική δραστηριότητα. Μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε την σωματική δραστηριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας τις σκάλες αντί το ασανσέρ, ή κάντε μερικές ασκήσεις αντίστασης ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση το βράδυ.

    4. Καταγράψτε τα οφέλη της άσκησης και την πρόοδο σας 
    Ελπίζετε να χάσετε βάρος; Να ενισχύσετε την ενέργεια σας; Να κοιμάστε καλύτερα; Να αντιμετωπίσετε μια χρόνια πάθηση; Γράψτε τα κάτω. Βλέποντας τα οφέλη της τακτικής άσκησης σε ένα χαρτί μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το κίνητρο σας.
    Μπορείτε επίσης να δείτε ότι θα σας βοηθήσει ένα ημερολόγιο άσκησης. Καταγράψτε τι κάνατε κατά τη διάρκεια της κάθε σας προπόνησης, για πόσο χρόνο γυμναστήκατε και πώς αισθανθήκατε μετά. Καταγράφοντας τις προσπάθειες σας μπορεί να σας βοηθήσει να εργαστείτε προς την κατεύθυνση των στόχων σας – υπενθυμίζοντας τον εαυτό σας ότι έχετε κάνει πρόοδο.

    5. Ενώστε τις δυνάμεις σας με φίλους, συνάδελφους, ή άλλους
    Δεν είστε μόνοι σε αυτό. Προσκαλέστε τους φίλους ή τους συνάδελφους σας να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες σας. Ασκηθείτε με το σύντροφό σας ή άλλα αγαπημένα σας πρόσωπα. Παίξτε ποδόσφαιρο με τα παιδιά σας.

    6. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας
    Μετά από το τέλος κάθε δραστηριότητας, αφιερώστε λίγα λεπτά για να απολαύσετε τα θετικά συναισθήματα που σας δίνει η άσκηση. Αυτό το είδος της εσωτερικής ανταμοιβής μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση για τακτική άσκηση. Οι εξωτερικές ανταμοιβές, μπορεί επίσης να βοηθήσουν. Όταν πετύχετε έναν πιο μακροπρόθεσμο στόχο, περιποιηθείτε τον εαυτό σας, π.χ. αγοράζοντας ένα νέο ζευγάρι παπούτσια.

    7. Να είστε ευέλικτοι
    Εάν είστε πάρα πολύ απασχολημένοι για να ασκηθείτε ή απλά δεν έχετε διάθεση, κάντε μία ή δυο μέρες αποχή. Μην είστε αυστηροί με τον εαυτό σας αν χρειάζεστε ένα διάλειμμα. Το σημαντικό είναι επιστρέψετε στη δραστηριότητα σας το συντομότερο δυνατό.
    Τώρα που έχετε επανακτήσει τον ενθουσιασμό σας, αρχίστε να κινείστε! Θέστε τους στόχους σας και κάντε το διασκεδαστικό. Να θυμάστε ότι η σωματική δραστηριότητα θα πρέπει να θεωρείται τρόπος ζωής. Επανεξετάστε αυτές τις συμβουλές όποτε αισθάνεστε ότι το κίνητρο σας έχει αρχίσει να χάνετε.

    Πηγή: Mayoclinic.com

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης