στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Βρες το σωστό Γυμναστήριο

    Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν περισσότερες εγγραφές σε γυμναστήρια από μέρες που έχουν περάσει έχουν περάσει μέσα σε αυτά. Η γνώμη κάθε ανθρώπου για την άσκηση στο γυμναστήριο, όπως και για πολλά άλλα πράγματα, συμβαδίζει με την ηλικία του. Στα 20 μπορεί να νιώθει ότι θα αλλάξει τον κόσμο και τρεις δεκαετίες αργότερα να μην έχει το κουράγιο να αλλάξει κανάλι στην τηλεόραση. Οπως φαίνεται, πιο εύκολα μπορεί να ξεκινήσει κάποιος γυμναστική σε μικρή ηλικία και να διατηρήσει αυτήν την ενασχόληση στη διάρκεια του χρόνου παρά σε μεγάλη. Φυσικά, η άσκηση σε ένα γυμναστήριο μπορεί να προσφέρει πολλά και διαφορετικά έως ένα βαθμό οφέλη σε έναν οργανισμό στις διάφορες φάσεις της ζωής του. 
    Στην εφηβεία, πολλές φορές η ανάπτυξη του σώματος προλαβαίνει τη μυϊκή του διάπλαση, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα κακής στάσης του σώματος (για παράδειγμα, κύφωση), πράγματα που μπορούν να διορθωθούν με τη συνεργασία της ιατρικής και της γυμναστικής. Το γυμναστήριο μπορεί να προσφέρει τη σωστή μυϊκή και σωματική διάπλαση, που θα σε συνοδεύει σε όλη τη ζωή σου. Επίσης, σε αυτήν την ηλικία ξεκινούν τα περισσότερα επίκτητα σωματικά προβλήματα, που διογκώνονται στη συνέχεια.  Μέχρι τα 28 μπορείς να πετύχεις το μέγιστο των επιδόσεών σου. Μπορείς να πάρεις, για παράδειγμα, τους αθλητές. Μέχρι αυτήν την ηλικία έχει χρηματιστηριακή αξία το σώμα τους. Μετά πουλάνε την τεχνική και το μυαλό τους. Από τα 30 μέχρι τα 40, ενώ ψυχικά νιώθεις ακόμη έφηβος, το σώμα ξεκινά αντίστροφη μέτρηση: αρχίζει η φυσική κατιούσα. Εκεί το γυμναστήριο θα σε βοηθήσει να ανταποκριθείς σε αυτά που προστάζει το μυαλό.

    Μετά τα 40, το γυμναστήριο γίνεται η σανίδα σωτηρίας για να επιπλεύσεις στον κόσμο των καταχρήσεων και της καταπόνησης. Στατιστικά, ο μέσος άντρας φτάνει στο αποκορύφωμα της δημιουργικότητάς του στα 40 του χρόνια. Μέσα στο γενικό κανόνα συμπεριλαμβάνονται και οι υπερβολές της ιδιωτικής του ζωής. Ο γυμνασμένος όμως σαραντάρης είναι αυτός που νιώθει την απόλυτη δικαίωση και παίρνει εκδίκηση από όλους τους συνομηλίκους του, οι οποίοι τόσα χρόνια έτρωγαν burgers, την ώρα που αυτός έχυνε ιδρώτα κάτω από μία μπάρα. Μέχρι αυτήν την ηλικία, καλώς ή κακώς, οι διαφορές (πάνω από ένα ξεχειλωμένο πουλόβερ) φαίνονταν μικρές, αλλά από τα σαράντα χρόνια και μετά ούτε μεξικάνικο πόντσο δεν μπορεί να μετριάσει την οπτική διαφορά ενός γυμνασμένου από έναν αγύμναστο μεσήλικα. Το μεγαλύτερο βέβαια κέρδος από την άσκηση θα έρθει στην υγεία του, που θα τον ανταμείψει τις επόμενες δεκαετίες.

    Στα 50, ο Ελληνας κρύβεται πίσω από το άλλοθι της γοητείας του και αδιαφορεί για τη σωματική του εμφάνιση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει να του προσφέρει κάτι το γυμναστήριο. Σε αυτήν την ηλικία, η άσκηση είναι πλέον αναγκαία για τη βελτίωση βιολογικών παραμέτρων, όπως η καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος. Από τα 50 χρόνια και μετά, η άσκηση πρέπει να είναι προσαρμοσμένη και υπό την επίβλεψη έμπειρου γυμναστή, ειδικά σε άτομα που δεν είχαν πρότερη εξοικείωση με τον αθλητισμό, έτσι ώστε να κερδίζουν από την άσκηση χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία του. 

    Διάλεξε το σωστό γυμναστήριο
    Οταν φτάσει η ώρα να διαλέξεις γυμναστήριο, πρέπει να ξέρεις τα εξής: το γυμναστήριο δεν είναι γυναίκα. Δεν θα το παντρευτείς, δεν θα σου γκρινιάξει αν πίνεις μπύρες όλη μέρα με τους φίλους σου και, το σημαντικότερο, δεν θα σου ζητήσει διατροφή αν το παρατήσεις για να πας σε κάποιο άλλο. Για όλους αυτούς τους λόγους δεν χρειάζεται να περάσεις από χιλιάδες φίλτρα την επιλογή σου. Αν ακολουθήσεις μερικούς γενικούς κανόνες, είναι σίγουρο ότι δεν θα έχεις πρόβλημα.  Βρες τη σωστή τοποθεσία Το βασικό είναι το γυμναστήριο να βρίσκεται κοντά στο σπίτι σου ή κοντά στο χώρο εργασίας σου. Τις περισσότερες φορές, η αφετηρία σου για να πας στο γυμναστήριο είναι ένα από τα δύο παραπάνω μέρη. Ετσι δεν θα έχεις τη δικαιολογία της απόστασης τις ημέρες που είσαι κουρασμένος, που βαριέσαι ή που βρέχει. Η ιδανική τοποθεσία για το γυμναστήριο είναι στην καθημερινή διαδρομή που κάνεις κάθε μέρα από το σπίτι σου στη δουλειά. Το λιγότερο που μπορείς να κάνεις είναι να το βλέπεις κάθε μέρα. Είναι πιθανό οι τύψεις να σε οδηγήσουν γρήγορα κάτω από την μπάρα.

    Δες το την κατάλληλη ώρα
    Το να το δεις μόλις ανοίγει ή κλείνει, την ώρα που σκουπίζουν οι καθαρίστριες, δεν έχει καμία σημασία: όλα θα σου φανούν όμορφα και ωραία. Η κατάλληλη στιγμή για να ελέγξεις τη λειτουργία του γυμναστηρίου είναι τις ώρες αιχμής του. Ενα γυμναστήριο που θυμίζει νεκροταφείο την Κυριακή στις 7.00, μπορεί να θυμίζει σημείο προεκλογικής συγκέντρωσης τη Δευτέρα στις 19.00. Καλό είναι να το επισκεφτείς τις ώρες που συνηθίζεις να γυμνάζεσαι. Σιγουρέψου ότι υπάρχουν αρκετά μηχανήματα για το πρόγραμμά σου και δεν χρειάζεται να πάρεις χαρτάκι για να τρέξεις στο διάδρομο.

    Τσέκαρε τον εξοπλισμό
    Σιγουρέψου ότι το γυμναστήριο που διάλεξες έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρειάζεσαι για την προπόνησή σου. Μία ενδεικτική λίστα εξοπλισμού είναι η παρακάτω: τουλάχιστον δύο ζευγάρια αλτήρων για κάθε βάρος μέχρι 25 κιλά, τουλάχιστον ένα ζευγάρι αλτήρες για κάθε βάρος μεταξύ 25 και 50 κιλών. Τουλάχιστον τρία διαφορετικά όργανα για την πλάτη, το στήθος και τους ώμους. Περισσότερα από πέντε διαφορετικά όργανα για τα πόδια και αν όλα τα παραπάνω υπάρχουν διπλά, είναι πλεονέκτημα.  Πόσο καθαρό είναι; Κοίτα κάτω από τα μηχανήματα της αερόβιας άσκησης (διάδρομοι τρεξίματος, στατικά ποδήλατα, ελλειπτικές μηχανές) και δες τι υπάρχει. Αν συναντήσεις ψίχουλα, σκουπίδια, ακόμα και σκόνη, είναι σημάδια ότι ο εξοπλισμός δεν τυγχάνει της κατάλληλης συντήρησης. Κάνε επίσης μια βόλτα από τα αποδυτήρια και τα ντους και απλώς ρώτα τον εαυτό σου αν θα μπορούσες να τα χρησιμοποιήσεις. 
    Συζήτησε με τους φίλους σου την τιμή
    Δεν χρειάζεται να προσλάβεις ντετέκτιβ για να βρεις το γυμναστήριο που θα σου προσφέρει υπηρεσίες ανάλογες με αυτά που πληρώνεις κάθε μήνα. Με μικρή έρευνα αγοράς μεταξύ γνωστών και φίλων θα μάθεις, πάνω-κάτω, πού κυμαίνονται οι τιμές και ποια είναι τα υπέρ και τα κατά κάθε γυμναστηρίου. Πρόσεξε τι ακριβώς μπορεί να σου προσφέρει με βάση την πάγια συνδρομή.  Ποιο είναι το ατού του; Κάθε γυμναστήριο έχει το δικό του δυνατό σημείο. Αποφάσισε με τι ακριβώς θέλεις να ασχοληθείς περισσότερο και πόνταρε σε αυτό τα λεφτά σου. Η λίστα με τα γυμναστήρια που παρουσιάζονται παρακάτω θα σου προσφέρει ενδεικτικά ποια μπορεί να είναι τα ατού ενός γυμναστηρίου.
    Το συμπέρασμα μας
    Είναι προτιμότερο κάποια έρευνα να βάζει σε σκέψεις τους αποδέκτες της παρά να παρουσιάζει ορισμένα συμπεράσματα ως την απόλυτη λύση. Πέρα από αυτό, δεν θα μπορούσαμε να μην έχουμε μερικές γενικές διαπιστώσεις, που αντικειμενικά προέκυψαν από το θέμα.  
    Οι λύσεις του ΜΗ
    Δεν είναι κακό να έχεις απορίες και απαιτήσεις από το γυμναστή και από το γυμναστήριό σου. Πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σου και να σε πείσουν ότι μπορείς να πετύχεις το καλύτερο δυνατό.  Η γυμναστική είναι επιστήμη και ως τέτοια πρέπει να την αντιμετωπίσεις. Δεν μπορείς να φτιάξεις ένα πρόγραμμα βασισμένος στη ραδιοαρβύλα που κυκλοφορεί στα διάφορα πηγαδάκια. Το ΜΗ είναι ο οδηγός σου στη γυμναστική. Ο ειδικός επιστήμονας, ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να είναι ο προσωπικός γυμναστής σου, είναι αυτός που πρέπει να έχει την ευθύνη για το πρόγραμμα άσκησής σου και την αποτελεσματικότητά του ή μη. Επίσης, δεν είναι κακό διαφορετικές γνώμες γυμναστών να αλληλοσυμπληρώνονται. Τέλος, πρέπει να αποφασίσεις με βάση τις απαιτήσεις σου: σε ποιο μέρος της άσκησης θα επικεντρωθείς και ποιός είναι ο αντίστοιχος χώρος (γυμναστήριο) το οποίο είναι το καταλληλότερο για να επιτύχεις τους στόχους σου. Κάθε γυμναστήριο έχει το δικό του ατού κι αυτό είναι που πρέπει να εκμεταλλευτείς.

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης