στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Γιατί δεν αδυνατίζω;;; Αφού… γυμνάζομαι!!!

    Γιατί δεν αδυνατίζω;;; Αφού… γυμνάζομαι!!!

    Πολύ συχνά, σχεδόν καθημερινά, καλούμαι ,προσωπικά όπως και πολλοί συνάδελφοι γυμναστές αλλά και διατροφολόγοι, να απαντήσω στην εξής απορία των αθλουμένων : « Μα…τόση γυμναστική, γιατί δε χάνω;;;» ή « Αφού γυμνάστηκα, μπορώ να φάω κάτι παραπάνω» ή «Γιατί δεν αδυνατίζω, αφού γυμνάζομαι;»

    Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

    Κατ’ αρχήν, θα πρέπει επισκεφτούμε κάποιον ειδικό για να επιβεβαιώσουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο οργανικό πρόβλημα που θα μπορούσε να εμποδίσει την επίτευξη του στόχου μας. Έτσι ακόμα και αν υπάρχει κάτι θα μπορούμε να το λάβουμε υπ’ όψιν και να πράξουμε αναλόγως. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και αν ακολουθούμε κάποια φαρμακευτική αγωγή. Κατά δεύτερον, είναι πιο σωστό να μιλάμε για προσπάθεια αλλαγής της «σωματικής σύστασης» και όχι του σωματικού βάρους γενικά. Το βάρος ενός ανθρώπου είναι το σύνολο του βάρους των οστών, των σωματικών υγρών, του μυϊκού και του λιπώδους ιστού. Ο μυϊκός ιστός είναι βαρύτερος από το λιπώδη και μεταβολικά ενεργός, δηλαδή καίει θερμίδες. Όταν αρχίζουμε γυμναστική, και μάλιστα πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης, ο μυϊκός ιστός ενισχύεται και αφού είναι βαρύτερος, το συνολικό μας βάρος φαίνεται να αυξάνεται -έστω και ελάχιστα- ή να παραμένει το ίδιο, μολονότι ταυτόχρονα χάνουμε λίπος. Για να δούμε το πραγματικό αποτέλεσμα πρέπει να κάνουμε μια μέτρηση σωματικής σύστασης, ώστε να διαπιστώσουμε τις μεταβολές στο μυϊκό και στο λιπώδη ιστό και όχι απλώς τη συνολική μεταβολή του βάρους.

    Τι φταίει και δεν χάνω βάρος με τη γυμναστική;

    • Συγκεντρώσου…!

    Αν μπορούσαμε να βάλουμε σε μια πυραμίδα τα πράγματα που θα μας βοηθούσαν να χάσουμε βάρος και να φτιάξουμε το σώμα που θα θέλαμε, στην κορυφή θα έμπαινε η συγκέντρωση στο στόχο μας και η θέληση να τον πετύχουμε. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν μαγικά ραβδάκια, ούτε γρήγορες λύσεις που να έχουν μόνιμο αποτέλεσμα και κανείς και τίποτα δε μπορεί να μας κάνει ν’ αδυνατίσουμε χωρίς εμείς οι ίδιοι να το θέλουμε πραγματικά και να προσπαθούμε καθημερινά με επιμονή, υπομονή και συγκέντρωση να πετύχουμε το στόχο που θέσαμε. Παραμείνετε συγκεντρωμένοι, λοιπόν,και ζητήστε απ’ το περιβάλλον σας να σας βοηθήσει στην προσπάθειά σας χωρίς να σας παρασέρνει σε ατασθαλίες.

    • Διατροφή, διατροφή, διατροφή!

    Το επόμενο τουβλάκι της πυραμίδας θα πρέπει να είναι μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή σύμφωνα με τις ανάγκες της προπόνησης που ακολουθούμε. Πολύ συχνά ακούω τη φράση : «Ε, αφού έκανα δυνατή προπόνηση μπορώ τώρα να φάω ένα γλυκό ή να φάω ό΄τι θέλω». Η απάντηση στη φράση αυτή είναι: Δυστυχώς όχι! Σαφώς και θα πρέπει να τρώμε τα πάντα όμως πάντα με μέτρο και στα πλαίσια μιας σωστής διατροφής σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Το ότι γυμναζόμαστε δε σημαίνει πως μπορούμε να τρώμε ότι θέλουμε, σημαίνει πως μπορούμε να τρώμε ό΄τι ο οργανισμός μας έχει ανάγκη για να είναι γερός και υγιής. Αν, π.χ έχουμε κάψει σε μία προπόνηση 500 θερμίδες, είναι λογικό πως αν καταναλώσουμε μετά από αυτήν τις ίδιες θερμίδες δε θα χάσουμε και είναι πολύ πιθανό να αυξήσουμε και τα ποσοστά του λίπους αν η τροφή που θα καταναλωθεί είναι αρκετά επεξεργασμένη, όπως γλυκά, λιπαρά κτλ. Έτσι λοιπόν, όταν ξεκινήσετε το προπονητικό σας πλάνο, ζητήστε τη συμβουλή ενός ειδικού διαιτολόγου-διατροφολόγου που θα σας καθοδηγήσει σωστά και θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος με ασφάλεια και σύμφωνα με τις ανάγκες σας.

    • Γυμνάσου με τον σωστό τρόπο!

    Το σώμα μας είναι τόσο έξυπνο που μπορεί να βάλει τρικλοποδιά στην προσπάθειά μας! Αν, για παράδειγμα, ακολουθούμε ευλαβικά το ίδιο πρόγραμμα εκγύμνασης για μεγάλο χρονικό διάστημα, σταδιακά ο οργανισμός μας συνηθίζει, καίει λιγότερες θερμίδες και χρησιμοποιεί ολοένα και λιγότερη ενέργεια για την κάθε μας κίνηση. Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να εναλλάσσουμε το πρόγραμμα της προπόνησής μας κάθε 3-4 εβδομάδες, ανάλογα με τις ανάγκες μας. Επίσης, ένα σωστό πρόγραμμα εκγύμνασης θα πρέπει να αποτελείται από ένα συνδυασμό ασκήσεων ενδυνάμωσης και αερόβιας προπόνησης 3-4 φορές την εβδομάδα. Έχει αποδειχθεί, σύμφωνα με μελέτες, πως όταν κάποιος ακολουθεί ένα μέτριας έως υψηλής έντασης (ανάλογα με τις ανάγκες) πρόγραμμα βαρών και αφήσει για το τέλος της προπόνησης την αερόβια άσκηση ή όταν μέσα σε μία μονόωρη προπόνηση εντάξει γρήγορες εναλλαγές ρυθμού, έχει την τάση να καίει περισσότερο.

    Πιάστε «αδιάβαστο» το σώμα σας ακολουθώντας το σωστό προπονητικό πρόγραμμα για τον εαυτό σας και αλλάζοντάς το τακτικά πάντα με συμβουλή υπό την καθοδήγηση του προσωπικού σας γυμναστή και τότε τ’ αποτελέσματα θα είναι εμφανή.

    «Η μόνη αποτυχημένη προσπάθεια είναι αυτή που δεν έγινε ποτέ!»

    Βασιλειάδου Χριστίνα-Ειρήνη
    Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
    Personal Trainer-Fitness Instructor

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης