στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Γυναίκες και προπόνηση με αντιστάσεις.

    Γυναίκες και προπόνηση με αντιστάσεις.

    Παλιότερα πίστευα πως με την πάροδο του χρόνου η άσκηση με αντιστάσεις, κοινώς οι άσκηση με βάρη, θα έπαυε να είναι ταμπού και όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ασχολούνταν αυτή. Πίστευα επίσης πως η εύκολη πλέον πρόσβαση σε πηγές γνώσης και πληροφοριών (π.χ. το διαδίκτυο), θα βοηθούσε το κόσμο να διαφωτιστεί και να αποκομίσει σωστή γνώση γύρω από την άσκηση και ειδικότερα την άσκηση με βάρη, καθώς σ’αυτή εμπερικλείονται πολλοί μύθοι και ανακρίβειες.

    Οι περισσότεροι μύθοι είχαν να κάνουν με την επίδραση της προπόνησης με βάρη στο γυναικείο σώμα. Οι μύθοι προέρχονταν τόσο από την άποψη της αισθητικής, όσο και από την άποψη του τι είναι κοινωνικά αποδεκτό, καθώς το γυμνασμένο, μυώδες γυναικείο σώμα έρχεται πολλές φορές σε αντίθεση με την επικρατούσα ιδεολογία για τη θηλυκότητα του γυναικείου σώματος.

    Χρόνια μετά, και παρόλη την εμφανή εξοικείωση των γυναικών με τις μπάρες, τους αλτήρες και τις μηχανές αντίστασης μου φαίνεται πως οι μύθοι γύρω από την σχέση αυτή καλά κρατούν. Μέσω της καθημερινής μου επαφής με γυναίκες-αθλούμενους στο γυμναστήριο, μάζεψα τους πιο δημοφιλείς μύθους με σκοπό την απομυθοποίηση τους.

    Μύθος # 1- Η άσκηση με αντιστάσεις κάνει τις γυναίκες μυώδεις και “φουσκωτές”
    Ίσως ο πιο δημοφιλής και χιλιοειπωμένος μύθος από όλους είναι η εντύπωση πως όταν μια γυναίκα αγγίξει τα βάρη, κινδυνεύει να γίνει “φουσκωτή”, δηλαδή υπερβολικά μυώδης. Οι γυναίκες δεν παράγουν, ούτε μπορούν να παράγουν με φυσικό τρόπο την ορμόνη που καθορίζει τους άντρες από τις γυναίκες, την τεστοστερόνη. Οι γυναίκες παράγουν τεστοστερόνη αλλά σε ποσότητες που σε σύγκριση με την παράγωγη των αντρών είναι ελαχίστη. Η τεστοστερόνη είναι μια από τις ορμόνες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την αύξηση της μυϊκής μάζας και είναι γι’ αυτό που οι άντρες έχουν πιο πολύ μυϊκή μάζα από τις γυναίκες. Συνεπώς είναι αδύνατο για μια γυναίκα να αποκτήσει μεγάλους μυς κάνοντας ασκήσεις με αντιστάσεις και χρησιμοποιώντας φυσιολογικούς τρόπους.

    Δυστυχώς η εικόνα που έρχεται αμέσως στο μυαλό όλων των γυναικών, είναι η εικόνα των γυναικών που ασχολούνται με το άθλημα της σωματικής διάπλασης (bodybuilding). Η σωματική διάπλαση απαιτεί αύξηση και ανάπτυξη της μυϊκής μάζας και αυτό επιτυγχάνεται στο γυμναστήριο με ασκήσεις με αντιστάσεις. Είναι γι’ αυτό το λόγο που λανθασμένα η άσκηση με βάρη έχει συνδεθεί με τους τεραστίους μυς που έχει μια γυναίκα bodybuilder. Πρέπει να ξεκαθαριστεί πως κάποιες από τις γυναίκες αυτές, στην προσπάθεια τους να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα, χρησιμοποιούν αναβολικά στεροειδή (συνθετική τεστοστερόνη και παράγωγα της). Η χρήση κάνει το ορμονικό περιβάλλον της γυναίκας πιο “αντρικό” για να επιτευχτεί η μεγάλη αυτή μυϊκή ανάπτυξη, με όλες φυσικά τις δυσάρεστες και επικίνδυνες παρενέργειες. Επιπλέον, οι γυναίκες- bodybuilders έχουν ένα συνδυασμό εξαιρετικών γενετικών και μεγάλης θέλησης και διάθεσης για σκληρή προπόνηση. Ο συνδυασμός των στεροειδών, των γενετικών και της θέλησης μαζί με αρκετές ώρες βαριάς προπόνησης με βάρη τους δίνει το υπερβολικά μυώδες σώμα (με βάση τα επικρατούντα κοινωνικά κριτήρια). Πιστέψτε με, οι γυναίκες αυτές δεν έγιναν έτσι από ατύχημα η επειδή κάποιος γυμναστής τις εβαλε σε ένα πρόγραμμα με βάρη.

    Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες που κάνουν προπονήσεις με βάρη χωρίς τη χρήση ανδρογόνων αναβολικών στεροειδών, το μόνο που κερδίζουν είναι ένα σφικτό, καλλίγραμμο σώμα.

    Μύθος #2- Οι γυναίκες χρειάζονται μόνο αερόβια άσκηση και αν κάποτε αποφασίσουν να κάνουν βάρη πρέπει να είναι ελαφριά
    Καταρχήν, αν κάνετε μόνο αερόβια άσκηση, μάλλον θα αποκτήσετε πολύ καλή αντοχή και ίσως να κάψετε και λίπος. Το θέμα είναι ότι η αερόβια άσκηση δε κάνει τίποτε για τους μυς (ανάπτυξη της μυϊκής μάζας= ψήλος μεταβολισμός), ούτε στις ορμόνες που προκαλούν φυσικό μεταβολισμό (κάψιμο λίπους- αύξηση της μυϊκής μάζας). Επίσης η αερόβια άσκηση δεν συντηρεί τη μυϊκή μάζα. Η μοναδική λύση για συντήρηση των μυών για να δουλεύει και να καίει θερμίδες η “μηχανή” του σώματος είναι η άσκηση με αντιστάσεις. Οι γυναίκες που επιλέγουν να κάνουν μονό αερόβια άσκηση θα έχουν πολύ δύσκολη αποστολή για να φτάσουν το σώμα το οποίο φαντάζονται.

    Όσο αφορά το μύθο των ελαφριών αντιστάσεων, μάλλον η δημιουργία του πηγάζει από την εντύπωση ότι αν κάποιος σηκώνει ελαφριά βάρη τότε δεν θα μεγαλώσουν οι μυς αλλά θα εξακολουθούν να γυμνάζονται. Με αυτή τη στάση σίγουρα οι μυς δεν θα μεγαλώσουν, αλλά ούτε και γυμνάζονται. Η αντίσταση πρέπει να είναι σε επίπεδα τα οποία να είναι αρκετά για να αποτελούν προπονητικό ερέθισμα για τους μυς. Αν η αντίσταση δεν είναι αρκετή τότε οι μυς δεν έχουν λόγο να δυναμώσουν η να αναπτυχτούν. Πρέπει να ξεκολλήσετε από το μύθο αυτό απλά επειδή όπως έχει ειπωθεί είναι απίθανο να υπάρξουν δραματικές αλλαγές στους μυς μιας γυναίκας κάνοντας μόνο άσκηση με βάρη και χωρίς ανδρογόνα στεροειδή.

    Μύθος #3- Αν σταματήσετε την προπόνηση με βάρη οι μυς σας θα γίνουν λίπος (άρα μην κάνετε βάρη)
    Αυτό μοιάζει να είναι σαν να λέμε πως ο χρυσός μπορεί να γίνει κάρβουνο. Ο μυϊκός ιστός και ο ιστός του λίπους είναι διαφορετικοί. Αυτό που συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ότι όταν οι άνθρωποι αποφασίζουν να σταματήσουν την προπόνηση, αρχίζουν να χάνουν μυϊκή μάζα λόγο της αδράνειας (όταν οι μυς δεν χρησιμοποιούνται, χάνονται). Ταυτόχρονα, σταματούν να ασχολούνται με τη διατροφή τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο συνδυασμός των κακών διατροφικών συνηθειών μαζί με το χαμηλότερο μεταβολισμό, λόγο αδράνειας, και τη χαμηλότερη μυϊκή μάζα, δίνουν την εντύπωση ότι οι μυς μετατράπηκαν σε λίπος. Στην πραγματικότητα αυτό που συνέβηκε ήταν χάσιμο των μυών με ταυτόχρονη αύξηση του λίπους.

    Μύθος #4 Η άσκηση με βάρη μετατρέπει το λίπος σε μυς
    Ακόμα λίγη αλχημεία; Είναι όπως να λέμε πως μπορούμε να μετατρέψουμε οποιοδήποτε υλικό σε χρυσό. Ο τρόπος με τον οποίο ξεκινά η μεταμόρφωση ενός σώματος, συμβαίνει όταν αυξάνεται η μυϊκή μάζα μέσω της προπόνησης με βάρη και χάνοντας λίπος μέσω της αερόβιας άσκησης και της σωστής διατροφής. Όπως είπαμε και στον προηγούμενο μύθο οι μυς και το λίπος είναι δυο διαφορετικοί ιστοί και δεν μπορούμε να μετατρέψουμε τον ένα στον άλλο.

    Τελική Διαπίστωση
    Στα χρόνια που είμαι προσωπικός γυμναστής έχω δουλέψει με αρκετές κοπέλες. Έχω διαπιστώσει λοιπόν πως εκείνες οι οποίες έχουν τα πιο θηλυκά και ωραία σώματα, είναι εκείνες οι οποίες προπονούνται όσο σκληρά και εντατικά όσο και οι άντρες. Οπότε αν θέλετε να έχετε ένα ωραίο σώμα, μη φοβηθείτε να μπείτε στο γυμναστήριο και να σηκώσετε τις μπάρες και τα βάρη.

    http://www.fit-blaster.com/

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης