στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Είδη διατάσεων……κάνε αυτόν που σου ταιριάζει.

    Υπάρχουν πολλοί τύποι διατάσεων, οι κυριότεροι όμως είναι ο στατικός , ο βαλλιστικός ή αλλιώς ο δυναμικός και ο τύπος P.N.F..

    Με βάση αυτούς τους τρεις κύριους τύπους έχουν αναπτυχθεί μια σειρά από μεθόδους εκτέλεσης των διατατικών ασκήσεων.

    Ανεξάρτητα λοιπόν από πια μέθοδο θα επιλέξετε να κάνετε καλό είναι να γνωρίζετε πως υπάρχουν τρεις τρόποι για να τις εκτελέσετε. Οι οποίοι είναι ο ενεργητικός (αυτοδιάταση), ο παθητικός (διάταση με βοήθεια) και ο μεικτός (αυτοδιάταση και διάταση με βοήθεια).

    Στατικές Διατάσεις 

    Οι στατικές διατάσεις είναι αυτές που περιλαμβάνουν την τοποθέτηση του μυός ή μιας μυϊκής ομάδας σε μια ειδική θέση με ταυτόχρονη ακινητοποίηση του κορμού, έτσι ώστε να προκληθεί η επιμήκυνση ή τέντωμα στην συγκεκριμένη γυμναζόμενη μυϊκή ομάδα. Η τοποθέτηση στις ειδικές αυτές θέσεις μπορεί να γίνει είτε μόνο από τον ασκούμενο είτε με την βοήθεια κάποιου προπονητή. Στις ενεργητικές στατικές διατάσεις ο ασκούμενος μόνος του, παίρνει την κατάλληλη θέση για το τέντωμα της μυϊκής ομάδας που θέλει. Το εύρος της διάτασης αυξάνεται σταδιακά και παραμένει στην τελική θέση για μερικά δευτερόλεπτα.

    Στις παθητικές στατικές διατάσεις ο ασκούμενος διατείνει τις μυϊκές ομάδες που θέλει με την βοήθεια κάποιου προπονητή . Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν πετυχαίνει μεγαλύτερη διάταση από ότι εάν την πραγματοποιούσε μόνος του.

    Οι στατικού τύπου διατάσεις είναι η καταλληλότερες γιατί σπάνια προκαλούν τραυματισμούς.

    Βαλλιστικές ή δυναμικές διατάσεις

    Οι βαλλιστικές διατάσεις περιλαμβάνουν την επιμήκυνση του μυός ή της μυϊκής ομάδας με κίνηση ή σε όλο το εύρος της κίνησης ή με ρυθμικές βαλλιστικές διατάσεις στα ακραία σημεία της διάτασης ή με βίαιες και απότομες κινήσεις στα όρια του φυσιολογικού εύρους διάτασης. Συνήθως η εκτέλεση τους γίνετε με ρυθμικά επαναλαμβανόμενες κινήσεις όπως οι διπλώσεις, οι ταλαντεύσεις ή οι αναπηδήσεις.

    Αυτό το είδος διάτασης όμως έχει κάποια μειονεκτήματα. Καταρχήν είναι χρονοβόρο και επιπλέον οι περισσότεροι τις εκτελούν λάθος, με αποτέλεσμα να τραυματίζονται σοβαρά. Οι βαλλιστικές διατάσεις πρέπει να εκτελούνται από άτομα έμπειρα ή υπό την καθοδήγηση ατόμων που γνωρίζουν αυτού του είδους διατάσεις. Οι βαλλιστικές διατάσεις όταν γίνονται με το σωστό τρόπο έχουν το πλεονέκτημα της κίνησης και είναι ο ιδανικότερος τρόπος για να συνδέσεις την προθέρμανση με την κυρίως προπόνηση.

    Διατάσεις P.N.F. (Ιδιοδεκτική Νευρομυϊκή Διευκόλυνση)

    Οι διατάσεις P.N.F. περιλαμβάνουν ενεργό συστολή του μυός πριν από το τέντωμα. Σήμερα η μέθοδος αυτής της διάτασης θεωρείτε από τις πλέον προχωρημένες και αποτελεσματικές. Για να μπορεί να εκτελεστεί σωστά πρέπει να έχετε εξωτερική βοήθεια από κάποιο εξειδικευμένο άτομό που ειδικεύεται στην φυσικοθεραπεία. Γι αυτό άλλωστε δεν γίνονται συχνά ομαδικά προγράμματα.

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης