στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Οι κίνδυνοι της άσκησης και πώς να τους αντιμετωπίσετε

    Έχετε πάρει την απόφαση να κάνετε πράξη το «νους υγιής εν σώματι υγιεί» και να αφιερώσετε ένα κομμάτι από τον χρόνο σας στην σωματική άσκηση που θα σας δώσει ευεξία. Αν το παραπάνω ισχύει, η καρδιά, τα πνευμόνια και η αυτοπεποίθησή σας θα σας ευχαριστούν γι’ αυτό. Ωστόσο, η άσκηση πολλές φορές εγκυμονεί διάφορους κινδύνους και παρουσιάζει «παρενέργειες» που ίσως σας κάνουν να το ξανασκεφτείτε. Οι συχνές κράμπες, η άσχημη εικόνα των ποδιών μετά από την καταπόνηση, οι δερματικοί ερεθισμοί σε ευαίσθητες περιοχές ή ακόμη και η πείνα που πιθανώς να αισθανθείτε μετά από τα sessions του γυμναστηρίου ή το τρέξιμο στο πάρκο απειλούν να τινάξουν τις προσπάθειές σας να «γραμμωθείτε» στον αέρα και να σας κάνουν να απογοητευτείτε. Δείτε ποια είναι τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξετε όσο ασκείστε και πώς θα αποφύγετε τις γυμναστικές… κακοτοπιές.

     – Κράμπες Τα «τραβήγματα» των μυών αποτελούν ίσως τον συχνότερο εφιάλτη των δρομέων, από τους πρωτάρηδες μέχρι και τους πιο έμπειρους, αλλά και όσων πραγματοποιούν ασκήσεις χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία.

    Λύση: Αν αισθανθείτε ισχυρό τράβηγμα σε κάποιον μυ του ποδιού σας, θυμηθείτε πως η αντιμετώπιση έγκειται στα εξής βήματα: Ξεκούραση του ποδιού, πάγος ανά διαστήματα, πιεστική περίδεση και τοποθέτησή του ψηλά, όσο κάθεστε. Φυσικά, όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν αν έχετε φροντίσει να προχωρήσετε στις κατάλληλες διατάσεις πριν και μετά τις ασκήσεις.

    – Δερματικά ερυθήματα Κοινώς, το σύγκαμα. Κατά την διάρκεια του τρεξίματος και των ασκήσεων, είναι λογικό να υπάρχει έντονη τριβή μεταξύ των διάφορων επιφανειών του δέρματός σας. Αυτή είναι και η κύρια αιτία για τα ερυθήματα σε ευαίσθητες περιοχές, όπως αυτές στο πάνω μέρος των μηρών.

     Λύση: Χρησιμοποιήστε μία από τις κρέμες ενυδάτωσης και ανάπλασης της επιδερμίδας που θα βρείτε στα φαρμακεία.

     – Υπερβολικός ιδρώτας Ο ιδρώτας είναι το σύστημα που διαθέτει ο οργανισμός σας ώστε να διατηρεί την θερμοκρασία του σώματός σταθερή, όταν υπερθερμαίνεται από την έντονη άσκηση. Όταν όμως «διδάξετε» στον οργανισμό ότι μόλις οι μύες σας πιάνουν δουλειά, πρέπει να αρχίσει την έκκριση ιδρώτα, το ίδιο μήνυμα λαμβάνει ανεξαρτήτως περίστασης. Δηλαδή, αρκεί να ανεβείτε στο γραφείο σας από τις σκάλες και πιθανώς να αρχίσετε να ιδρώνετε, καθώς το σώμα σας προετοιμάζεται για την νέα σας συνήθεια. 
     Λύση: Το κατάλληλο αποσμητικό και η διατήρηση της σωματικής σας υγιεινής είναι η μόνη αποτελεσματική αντιμετώπιση στις δυσάρεστες συνέπειες της εφίδρωσης. Μάθετε τα πάντα για τα αποσμητικά και δείτε προτάσεις αγοράς εδώ. 


     – Πόνοι μέσης Αν ανήκετε στην κατηγορία των αγύμναστων ή με αρκετά περιττά κιλά ανθρώπων που αποφάσισαν να εντάξουν την γυμναστική στο πρόγραμμά τους, είναι πιθανό σε ορισμένες περιπτώσεις να νιώσετε μυϊκούς σπασμούς και πόνους στην περιοχή της μέσης. Αυτό συνήθως οφείλεται σε παράλειψη του stretching πριν τις ασκήσεις ή σε πιθανή δυσαναλογία στο μήκος των δύο ποδιών.

    Λύση: Ακολουθήστε τον οδηγό του in2life για τις σωστές διατάσεις και προλάβετε τους τραυματισμούς και τους πόνους. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε τα αθλητικά παπούτσια με την κατάλληλη στήριξη, καθώς τα σταράκια, όσα κι αν σας αρέσουν δεν ενδείκνυνται για συστηματική άθληση. Αν το πρόβλημα είναι η ανισοσκελία, δοκιμάστε πρόσθετους πάτους στο ένα παπούτσι ώστε να καλυφθεί η διαφορά.


     – Διαστρέμματα Συχνή «παρενέργεια» του έντονου τρεξίματος ή των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν άλματα, το στραμπούληγμα στον αστράγαλο μπορεί να προξενήσει έντονο πόνο και να σας στερήσει την γυμναστική για αρκετές ημέρες.

    Λύση:Χρησιμοποιείστε ειδικούς επιδέσμους που προσφέρουν σταθερό κράτημα στο πόδι όταν πρόκειται να γυμναστείτε έντονα. Αν παρ’ όλα αυτά δεν γλιτώσετε το διάστρεμμα, μία ακτινογραφία θα φανερώσει το μέγεθος του προβλήματος. Επιπλέον, ο γιατρός σας θα σας υποδείξει την λήψη αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, ανάλογα με το μέγεθος του τραυματισμού.


     – Πείνα Οι περισσότερες έρευνες αποκαλύπτουν πως ένα μεγάλο ποσοστό όσων ασκούνται στο γυμναστήριο, τείνουν να επιβραβεύουν στην συνέχεια τον εαυτό τους με μια παχυντική λιχουδιά, ενώ η κούραση που νιώθουν τους κάνει να πέσουν με τα μούτρα στο φαγητό, ακυρώνοντας όλη την προσπάθεια που κατέβαλαν (δείτε εδώ την σχετική είδηση). 

     Λύση: Μην ενδίδετε στο αίσθημα της πείνας μετά το γυμναστήριο και προτιμήστε να φάτε κάτι ελαφρύ. Το special burger με το μπέικον και τις τηγανιτές πατάτες ίσως μοιάζει δελεαστικότατο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ο οργανισμός σας χρειάζεται τις χιλιάδες θερμίδες που ένα τέτοιο βραδινό γεύμα προσφέρει.

    – Κίνδυνοι… υγιεινής Αν το γυμναστήριο έγινε το νέο σας στέκι και δεν παραλείπετε να περνάτε σε αυτό λίγες ώρες τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, θα έχετε διαπιστώσει πόσα χέρια, πόδια και ιδρωμένα σώματα έχουν περάσει από τα ίδια όργανα που χρησιμοποιείτε κι εσείς, καθώς και από τα αποδυτήρια και τις ντουζιέρες του γυμναστηρίου.

    Λύση: Πλένετε απαραιτήτως τα χέρια σας πολύ καλά μετά το γυμναστήριο, καθώς τα μικρόβια που μπορείτε να αποκτήσετε δεν είναι λίγα στον αριθμό. Αν το γυμναστήριο βρίσκεται κοντά στο σπίτι σας, προτιμήστε να κάνετε ντους στο δικό σας μπάνιο.


     – Καταπονημένα πόδιαΕφιάλτης ιδιαίτερα για τις γυναίκες αποτελούν τα πρησμένα πόδια μετά από ώρες καταπόνησης μέσα στα αθλητικά παπούτσια, καθώς και το… πεντικιούρ τους, που δύσκολα διατηρείται σώο και αβλαβές αν το πρόγραμμά τους περιλαμβάνει έντονη κίνηση των κάτω άκρων.

    Λύση: Οι πιθανοί «ένοχοι» για τα καταπονημένα πόδια που «καίνε» μπορεί να είναι τα στενά παπούτσια ή οι κάλτσες που δεν αφήνουν το πόδι να αναπνεύσει, γι’ αυτό φροντίστε να έχετε εφοδιαστεί με τα σωστά είδη υπόδησης. Μην αμελείτε το συχνό πλύσιμο και την υγιεινή των ποδιών, ώστε να μην εμφανιστούν μυκητιάσεις στις μεσοδακτύλιες περιοχές. Αν στο τέλος της μέρας νιώθετε έντονο κάψιμο στα πέλματα, ανακουφίστε τα τοποθετώντας τα σε μια λεκάνη με ζεστό (όχι καυτό) νερό. Τέλος, εξασφαλίστε την σωστή ενυδάτωση των ποδιών σας χρησιμοποιώντας μια ενυδατική κρέμα ποδιών. 


Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης