στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Προπονήση με βάρη; Αλήθειες και ψέματα!

    Προπονήση με βάρη; Αλήθειες και ψέματα!

    Η προπόνηση με βάρη έχει μπει στο πρόγραμμα γυμναστικής όλων με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Υπάρχουν κάποιες θεωρίες που αναγκάζουν όμως τους ασκούμενους να μην ακολουθούν αυτό το προπονητικό πρόγραμμα και να αποφεύγουν τις αντιστάσεις.

    Η προπόνηση με βάρη/αντιστάσεις  στοχεύει κατά κύριο λόγο στη βελτίωση της μυϊκής δύναμης. Ο όρος μυϊκή δύναμη είναι γενικός και η δύναμη εκφράζεται με τρεις υποκατηγορίες: τη μέγιστη δύναμη, την ταχυδύναμη (ισχύς) και την αντοχή στη δύναμη.

    • Μέγιστη δύναμη είναι η ικανότητα των μυών να υπερνικούν μεγάλες εξωτερικές πιέσεις..
    • Ταχυδύναμη είναι η ικανότητα των μυών να υπερνικούν μεγάλες αντιστάσεις στο μικρότερο δυνατό χρόνο.
    • Αντοχή στη δύναμη είναι η ικανότητα των μυών να παράγουν έργο για μεγάλη χρονική περίοδο.

    Αλήθειες Ψέματα για την προπόνηση με βάρη

    Ψέμα 1ο

    Η προπόνηση με βάρη επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των παιδιών. Πολλοί πιστεύουν πως τα βάρη δεν βοηθούν τα παιδιά να ψηλώσουν αρκετά καθώς προκαλούνται τραυματισμοί στις επιφύσεις των οστών. Επίσης υπάρχει η άποψη ότι τα παιδιά δεν μπορούν να δυναμώσουν πολύ λόγω έλλειψης της τεστοστερόνης, ορμόνης που ευθύνεται για την αύξηση της μυϊκής δύναμης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η προπόνηση με βάρη υπό κάποιες προϋποθέσεις βέβαια (σωστή τεχνική, επίβλεψη εξειδικευμένων προπονητών, προοδευτικά αυξανόμενη επιβάρυνση, προθέρμανση και αποθεραπεία) συμβάλει στην αρμονική ανάπτυξη των παιδιών. Η προπόνηση με βάρη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι όλων των αθλημάτων και συμβάλει ευεργετικά ακόμα και στις μικρότερες ηλικίες.

    Ψέμα 2ο

    Η προπόνηση με βάρη ευθύνεται για τους περισσότερους τραυματισμούς. Συνήθως οι τραυματισμοί από τα βάρη δεν οφείλονται στη φύση της άσκησης αλλά σε μας και στην προσπάθεια να γίνουμε υπεράνθρωποι με μια προπόνηση. Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η προπόνηση με βάρη συμβάλει θετικά στην αποφυγή τραυματισμών ακολουθώντας τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω.

    Ψέμα 3ο

    Η προπόνηση με βάρη απευθύνεται μόνο στους νεαρούς άνδρες για να φτιάξουν ωραίο κορμί. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αυτή η προπόνηση απευθύνεται σε ΟΛΟΥΣ άνδρες και γυναίκες, μικρούς και μεγάλους. Ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσουμε να εκτελούμε ασκήσεις με βάρη. Ακόμα και μετά την ηλικία των 50 υποχρεούμαστε να κάνουμε τέτοιου είδους άσκηση γιατί η μυϊκή μας μάζα χάνεται πολύ γρήγορα χρόνο με το χρόνο. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας καλό είναι να συμβουλευτούμε το γιατρό μας για την ποσότητα και την ένταση της άσκησης.

    Ψέμα 4ο

    Η προπόνηση με βάρη δεν ωφελεί άτομα με υψηλή πίεση. Αν και υπάρχει ο φόβος πως η ανύψωση μεγάλων βαρών αυξάνει μακροπρόθεσμα τη πίεση, έρευνες έχουν δείξει πως η άσκηση με βάρη μειώνει την αρτηριακή πίεση σε κατάσταση ηρεμίας καθώς δυναμώνει η καρδία. Η καλύτερη επιλογή είναι να εκτελούνται οι ασκήσεις με μικρά βάρη/αντίσταση. Ωστόσο συνίσταται η συμβουλή του γιατρού.

    Ψέμα 5ο

    Η προπόνηση με βάρη κάνει το σώμα των γυναικών αντιαισθητικό. Οι περισσότερες γυναίκες ισχυρίζονται πως με τα βάρη θα αποκτήσουν ανδρικό σώμα και θα χάσουν τη θηλυκότητα τους. Δεν χρειάζεται να επηρεαζόμαστε από τις επαγγελματίες bodybuilders. Οι συγκεκριμένες αθλήτριες κάνουν πολλές  ώρες προπόνησης με βάρη και καταναλώνουν πολλά στεροειδή αναβολικά για αύξηση του μυϊκού όγκου. Οι γυναίκες έχουν λιγότερα ποσοστά τεστοστερόνης και αυξημένα ποσοστά οιστρογόνων. Γι’ αυτό διαθέτουν περισσότερο λίπος και λιγότερη μυϊκή μάζα σε σχέση με τους άνδρες. Μόνο η αερόβια άσκηση για το κάψιμο λίπους δεν είναι λύση καθώς με τα βάρη αυξάνεται η μυϊκή μάζα και βελτιώνεται ο μεταβολισμός.

    Ψέμα 6ο

    Μπορούμε να μειώσουμε το λίπος του σώματος μόνο με αερόβια άσκηση. Για να ενεργοποιήσουμε το λίπος πρέπει να συνδυάσουμε αερόβια άσκηση με ασκήσεις ενδυνάμωσης και συγκεκριμένα με ασκήσεις που ενεργοποιούν πολλές μυϊκές ομάδες. Η αύξηση της μυϊκής μάζας βελτιώνει τον μεταβολισμό και συνεπώς μειώνει το σωματικό λίπος.

    Ψέμα 7ο

    Αν σταματήσουμε τη προπόνηση με βάρη οι μύες μετατρέπονται σε λίπος ή όταν ξεκινάμε τα βάρη το λίπος μετατρέπεται σε μυς. Άλλο ο λιπώδης ιστός και άλλο ο μυϊκός. Όταν σταματάμε τη προπόνηση χάνουμε μυϊκή μάζα λόγω της αδράνειας και λόγω της άσχημης διατροφής ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται το λίπος. Στην αντίθετη περίπτωση όταν ξεκινάμε προπόνηση το λίπος χάνεται μέσω της αερόβιας άσκησης και η μυϊκή μάζα αυξάνεται μέσω της άσκησης με βάρη. Η διαφορά είναι στο ποσοστό λίπους και μυϊκής μάζας. Σε καμία περίπτωση το ένα δεν αντικαθιστά το άλλο.

    Η άσκηση με βάρη/αντιστάσεις  είναι ωφέλιμη για την υγεία μας και την εμφάνιση μας. Ωστόσο πρέπει να τηρούνται κάποιοι κανόνες για την αποφυγή τραυματισμών.

    http://inshape.com.cy/

     

     

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης