στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Σκολίωση, λόρδωση, κύφωση και πώς να τις αντιμετωπίσεις

    Σκολίωση, λόρδωση, κύφωση και πώς να τις αντιμετωπίσεις

    Σκολίωση: Ονομάζεται η πλάγια παραμόρφωση της σπονδυλικής στήλης και  του θώρακα και η ήπια προεξοχή της μίας ωμοπάτης. Η σκολίωση μπορεί να οφείλεται στην κακή στάση του σώματος, τυχόν τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης ή τη μη συμμετρική κατανομή των εξωτερικών επιβαρύνσεων στην καθημερινότητα μας κυρίως κατά την παιδική ηλικία.

    Για να διαπιστώσεις αν έχεις σκολίωση, θα πρέπει να παρατηρήσεις τη διαγραφόμενη κλίση σου ενώ κάνεις ελαφριά δίπλωση, αν υπάρχει κλίση προς τη μία πλευρά του σώματός ή αν ο ένας ώμος σου είναι πιο ψηλά από τον άλλο.

    Η σωστή άσκηση μπορεί να μειώσει αισθητά το πρόβλημα της σκολίωσης. Στην πλευρά του ψηλότερου ώμου θα πρέπει να εκτελείς ασκήσεις ενδυνάμωσης ενώ στην άλλη πλευρά ασκήσεις διατάσεων. Απόφυγε τις κινήσεις που γίνονται ταυτόχρονα με τις δύο ωμοπλάτες και προτίμησε τη χρήση αλτήρων για ανεξάρτητη κίνηση.

    Λόρδωση: Είναι η υπερβολική ανάπτυξη του οσφυϊκού κυρτώματος της σπονδυλικής στήλης και τις περισσότερες φορές διακρίνεται σχετικά εύκολα. Μετατόπιση λεκάνης, γλουτιαίοι πίσω και πάνω, κοιλιά μπρος και κάτω, αυξημένο κύρτωμα της οσφϋικής μοίρας είναι οι κύριες οπτικές ενδείξεις της λόρδωσης. Τις περισσότερες φορές οφείλεται στην κακή στάση σώματος, την καθιστική ζωή, την αδυναμία των κοιλιακών μυών ή την κληρονομική προδιάθεση.

    Για την αντιμετώπιση της λόρδωσης δώσε έμφαση σε ασκήσεις ευλυγισίας για κοιλιακούς, ραχιαίους και γλουτούς και διάτασης για λαγονοψωίτη, δικέφαλο μηριαίο, ορθό μηριαίο και ραχιαίους.

    Κύφωση: Είναι η αύξηση της φυσιολογικής κύρτωσης της θωρακικής περιοχής της σπονδυλικής στήλης . Οπτικά μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι το πάνω μέρος του σώματος παρουσιάζει μια κλίση προς τα εμπρός, η οποία μπορεί να οφείλεται στην κακή στάση του σώματος, στις πολλές ώρες στον υπολογιστή ή το γραφείο καθώς και σε ανατομική ανωμαλία της σπονδυλικής στήλης.

    Για να βελτιώσεις το πρόβλημα της κυφώσεις δώσε έμφαση σε ασκήσεις που ενδυναμώνουν το πάνω μέρος της πλάτης και να συνπλησιάζουν τις δύο ωμοπλάτες.

    http://inshape.com.cy/

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης