στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • 4 τρόποι για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα

    Τι είναι αυτό που εξαπλώνεται τόσο γρήγορα όσο ο ιός της γρίπης; Οι φήμες για τους τρόπους ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος, οι περισσότεροι από τους οποίους τελικά απλά επιβαρύνουν το πορτοφόλι

    σας. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες μελέτες, που προτείνουν μέτρα, που πραγματικά μπορούν να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε τις μολύνσεις. 

    Αξίζει λοιπόν να δοκιμάσετε: 

    1.Καταναλώστε ξηρούς καρπούς με βιταμίνη Ε

    «Τα κύτταρα του ανοσοποιητικού δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς σωστή διατροφή», δηλώνει η Simin Meydani από το Πανεπιστήμιο του Tufts. «Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να είναι τόσο επικίνδυνη όσο το να μην πλένετε τα χέρια σας». 

    Ωστόσο πολλοί άνθρωποι δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη Ε. «Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε τουλάχιστον 15 mg βιταμίνης Ε ημερησίως, ποσότητα που μπορούμε να πάρουμε από μια χούφτα αμύγδαλα» σημειώνει η Patricia Sheridan, από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνα . Οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να χρειάζονται συμπληρώματα των 200 mg σύμφωνα με την Simin Meydani. 

    Από μελέτη, που έκανε η ίδια, διαπίστωσε ότι η αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης Ε μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κρυολογήματος και γρίπης κατά περίπου 20%. Μην πάρετε όμως μεγαλύτερη ποσότητα. Έρευνα, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, υποστηρίζει ότι οι υψηλές δόσεις (400 mg την ημέρα ή περισσότερο) μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο θανάτου. 

    2. Πείτε ναι στο σελήνιο

    Το σελήνιο βοηθάει στην οικοδόμηση των ενζύμων του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι περισσότεροι στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν έλλειψη σε σελήνιο. «Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα μπορούσαν να πάρουν λίγο σελήνιο παραπάνω για να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα», τονίζει η Patricia Sheridan, η οποία συνιστά περίπου 55 μικρογραμμάρια, τα οποία μπορείτε να πάρετε από ένα σάντουιτς τόνου. 

    3. Μην ξεχνάτε τη «βιταμίνη της ηλιοφάνειας»

    Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την παραγωγή ορισμένων πρωτεϊνών, που σκοτώνουν τα μικρόβια (πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D αυξάνουν τον κίνδυνο λοιμώξεων του αναπνευστικού σε ποσοστό 35%). Σε πολλά άτομα λείπει βιταμίνη D, υπογραμμίζει ο Michael Holick, καθηγητής της ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης. Δεν μπορείτε να πάρετε μεγάλη ποσότητα βιταμίνης D από τα τρόφιμα, γι’ αυτό ο Michael Holick συστήνει οι ενήλικες να παίρνουν συμπληρώματα. 

    4. Ασκηθείτε (δεν είναι ανάγκη να ασκηθείτε μέχρι τελικής πτώσεως)

    «Ακόμη και η μέτρια άσκηση μπορεί να ξυπνήσει το ανοσοποιητικό σύστημα», δηλώνει ο Thomas Lowder από το Πανεπιστήμιο του Χιούστον. (Αντίθετα η εξαντλητική άσκηση μπορεί πραγματικά να σας κάνει πιο ευάλωτους). Έρευνα που έγινε το 2006 έδειξε ότι οι γυναίκες ασκούνται είτε μετρίως πέντε φορές την εβδομάδα είτε έντονα μία φορά την εβδομάδα. Στο τέλος της μελέτης, όσες ασκούνταν τακτικά είχαν κατά 33% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν συνάχι. «Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσο άσκηση χρειάζεται για τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος», αναφέρει ο Thomas Lowder. «Αλλά σίγουρα δε χρειάζεται πολύ άσκηση και οι θετικές της επιδράσεις είναι άμεσες»

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης