στόχος η ομορφιά... κέρδος η υγεία!
  • Vinyasa Yoga η άσκηση με τις ευεργετικές  ικανότητες

    Vinyasa Yoga η άσκηση με τις ευεργετικές ικανότητες

    Η Ashtanga Vinyasa Yoga είναι το πιο δυναμικό από τα κλασικά συστήματα Σωματικής Yoga (Hatha Yoga) που έχουν φτάσει στην εποχή μας.  Αποτελείται από έξη σειρές ασκήσεων/θέσεων (Asanas) οι οποίες έχουν επιλεχθεί με σοφία για να διαμορφώσουν ένα σώμα δυνατό, ευλύγιστο, ανάλαφρο, ισορροπημένο, με μεγάλη αντοχή.  Αλλά δεν διαμορφώνει μόνο το σώμα, πρωτίστως διαμορφώνει  το νου.  Μέσα από την εξάσκηση της κίνησης και της αναπνοής ο νους γίνεται συγκροτημένος, συγκεντρωμένος, δυνατός.  Ικανός να ελέγχει το σώμα, το συναίσθημα, να κατευθύνει τη θέληση.  Να πειθαρχεί τον εαυτό του, τις σκέψεις του, να ισορροπεί και να έχει ηρεμία όποτε του χρειάζεται.  Να έχει επαφή με το κέντρο του.  Η yoga χρησιμοποιεί σαν εργαλείο για να τα πετύχει όλα αυτά την ανάσα.

     

     Η yoga είναι η επιστήμη της αναπνοής!

    Με την εξάσκηση της σωστής αναπνοής (διαφραγματική αναπνοή) ενεργοποιούμε όλο μας το σώμα.  Μαθαίνουμε μέσα από την κίνηση της αναπνοής να αντλούμε ενέργεια από συγκεκριμένα κέντρα του σώματος μας και να την διακινούμε παντού μέσα μας.   Μέσα από την εξάσκηση μας, κάποια στιγμή θα αρχίσουμε να νοιώθουμε ένα κανάλι ενέργειας να ρέει μέσα στο κέντρο του σώματος μας συνεχώς, όλη την ημέρα και να μας αναζωογονεί.  Θα αποθηκεύουμε ενέργεια και θα κτίζουμε τη δύναμη μας.

    Οι ασκήσεις (Asanas) που αποτελούν τις σειρές της Ashtanga Vinyasa Yoga είναι συνδυασμός Γρήγορης/Αερόβιας και Στατικής κίνησης.  Θα έλεγα ότι είναι αρκετά απαιτητικές για το σώμα ασκήσεις, αλλά πάντα ο καθένας μπορεί να τις φέρει στα μέτρα του.  Για μένα έχει μεγαλύτερη σημασία ο χαρακτήρας παρά το σώμα για το αν κάποιος μπορεί να κάνει Ashtanga Yoga.  Είναι ένα σύστημα που αρέσει σε ανθρώπους που τους αρέσει η πρόκληση, η περιπέτεια, η κατάκτηση, η έρευνα, ο στόχος, η ανακάλυψη.  Ανθρώπους που θέλουν να ανακαλύψουν και να αυξήσουν τις ικανότητες τους, τις αντοχές τους, να έρθουν σε επαφή με το σώμα τους και το νου τους, την ίδια τους την ύπαρξη. Δεν έχει σημασία αν το σώμα είναι δύσκαμπτο, η αδύναμο, πολλές φορές αυτό μας κάνει να μαθαίνουμε πολύ περισσότερα πράγματα μέσα στη προσπάθεια μας.  Ένας δάσκαλος μου όταν απευθυνόταν σε αυτούς που είχαν δυσκολίες, έλεγε «εσείς οι τυχεροί δύσκαμπτοι».

    Οι ασκήσεις αυτές γίνονται πάντα με μια συγκεκριμένη σειρά, που βοηθάει το σώμα να ανοίγει σιγά- σιγά και να κάνει όλο και πιο δύσκολες ασκήσεις.  Αυτό επίσης μας βοηθάει να βλέπουμε και την πρόοδο μας. Οι ασκήσεις γίνονται συνεχόμενες με ένα συγκεκριμένο ρυθμό που μας τον δίνει η αναπνοή.  Όταν τις μάθουμε, τις εκτελούμε σαν μια χορογραφία.  Ο ρυθμός στην αναπνοή και την κίνηση, μας δίνει ηρεμία, ισορροπία, στέλνει μηνύματα στον εγκέφαλο μας ότι μπορεί να καταφέρει και τις πιο δύσκολες προκλήσεις εφόσον είναι ήρεμος και συγκεντρωμένος.  Το αποτέλεσμα στο τέλος, μετά από 1 ½ ώρα άσκηση, είναι η ευεξία και η ψυχική/σωματική δύναμη και ισορροπία.

    Για την Ashtanga Vinyasa Yoga χρειάζεται να έχετε ένα καλό δάσκαλο, ένα δάσκαλο που ο ίδιος εξασκείται για πολλά χρόνια και μπορεί να σας διδάξει σωστά τη χρήση της αναπνοής και συγχρόνως να μπορεί να κάνει σωστά adjustments στο σώμα σας.  Δηλαδή ο δάσκαλος της Vinyasaπρέπει να ξέρει να βάζει το σώμα σας στη σωστή θέση και να μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τα όρια σας.  Η Vinyasa μπορεί να διδαχθεί ομαδικά η προσωπικά.  Όταν διδάσκεται προσωπικά ο δάσκαλος μπορεί να ασχοληθεί περισσότερο με τα προσωπικά σας προβλήματα, αλλά και η ομάδα έχει μια άλλη δυναμική, αρκεί να μην είναι πολύ μεγάλη.

    Η εκπαιδεύτρια της Vinyasa Yoga είναι η Ιωάννα Ντέντε η οποία είναι πιστοποιημένη να διδάσκει το μάθημα της Yoga.

    Δείτε στο πρόγραμμα του γυμναστηρίου μας τις ώρες του συγκεκριμένου μαθήματος της YOGA και ελάτε να δείτε τα οφέλη στο σώμα και τη διάθεσή σας από το πρώτο κιόλας μάθημα. Τηλ.2431028284

    www.jenny.gr

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης