ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
1 FREE Fitness Week σε όλες μας τις υπηρεσίες. ΚΑΝΕ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΩΡΑ ! ! !

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

COVID-19 ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Κρίσεις πανικού; H γυμναστική μπορεί να σε βοηθήσει

Η κρίση πανικού είναι μια αιφνίδια περίοδος έντονου άγχους, ψυχολογικής διέγερσης, φόβου, στομαχικών διαταραχών και αδιαθεσίας που σχετίζεται με μια ποικιλία σωματικών και νοητικών συμπτωμάτων.

Υπολογίζεται ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού υποφέρει από σοβαρές και συχνές κρίσεις πανικού ενώ στις γυναίκες η πάθηση είναι δύο έως τρεις φορές συχνότερη σε σύγκριση με τους άνδρες. Η εμφάνιση των επεισοδίων τυπικά είναι απότομη, ενώ μπορεί να μην υπάρχει κάποια συγκεκριμένη αιτία, ωστόσο υπάρχουν και οι κρίσεις πανικού που εμφανίζονται πάντοτε κάτω από συγκεκριμένες καταστάσεις (π.χ. όταν κάποιος είναι σε κάποιο μέρος με πολύ κόσμο-αγοραφοβία) ενώ πολλές φορές ο φόβος ότι θα επέλθει μια κρίση πανικού, είναι ικανός από μόνος του να προκαλέσει τα συμπτώματα της κρίσης.

Οι κρίσεις πανικού επηρεάζουν τον κάθε άνθρωπο διαφορετικά. Άτομα που έχουν βιώσει στο παρελθόν κάποια κρίση πανικού μπορούν μερικές φορές να “αντέξουν” την κρίση χωρίς να παρουσιάσουν εξωτερικά συμπτώματα, ενώ σε αντίθεση άτομα που βιώνουν την κρίση για πρώτη φορά μπορεί να πιστέψουν πως παθαίνουν έμφραγμα ή νευρικό κλονισμό.

ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΥ

Οπως αναφέραμε και πιο πάνω, η κρίση πανικού είναι μια νοητική κατάσταση ιδιαίτερα διαδεδομένη στην εποχή μας. Τα συμπτώματα είναι:

Ταχυπαλμία

Τρέμουλο

Μούδιασμα άκρων

Εφίδρωση

Τάση για λιποθυμία

Αίσθηση απώλειας αναπνοής

Πόνος στο στήθος

Απώλεια ενέργειας

Φόβος θανάτου

Φόβος ότι χάνω το νου μου

Η κρίση πανικού αντλεί τη δύναμη της από το φόβο, για την ακρίβεια παίρνει ενέργεια και τρέφεται από το φόβο! Το άτομο καταλαμβάνεται από ανεξέλεγκτο φόβο κατά την κρίση πανικού. Να σημειώσουμε εδώ ότι βάσει των στατιστικών, κανενός η ζωή δεν έχει μπει σε κίνδυνο εξαιτίας των κρίσεων πανικού που βιώνει. Παρόλο όμως που αυτές δεν είναι επικίνδυνες για τη σωματική υγεία και ακεραιότητα, επηρεάζεται άμεσα η ποιότητα της ζωής του ατόμου και η διαχείριση της καθημερινότητάς του.

Πολλές διαταραχές πανικού αντιμετωπίζονται με συνταγογραφούμενα φάρμακα και θεραπεία, είναι όμως χρήσιμο να έχετε αρκετές εναλλακτικές τεχνικές για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων των κρίσεων πανικού, οπως οι τεχνικές χαλάρωσης και η διαφραγματική αναπνοή. Ανασαίνει κάποιος αργά από τη μύτη χρησιμοποιώντας το διάφραγμα και την κοιλιά.

Η κίνηση του σώματός σας μπορεί να τονώσει το νευρικό σας σύστημα, το οποίο βοηθά το σώμα σας να ηρεμήσει.

Ανακάλυψε τρόπους να χαλαρώνεις
Για να φτάσει κάποιος να εκδηλώσει κρίσεις πανικού, συνήθως έχει πολύ στρες σε όλη του την καθημερινότητα. Μαθαίνοντας πώς να χαλαρώνεις το σώμα και το νου σου, μειώνεις τα επίπεδα τους στρες στη ζωή σου γενικά και αποκτάς τεχνικές που θα σε βοηθήσουν την ώρα της κρίσης πανικού.

Αναπνοή
Η εστίαση στην αναπνοή σας λειτουργεί τόσο στο πνευματικό όσο και στο σωματικό επίπεδο. Απο την στιγμή που αναπνέετε επικεντρώνεστε αποκλειστικά σε αυτό το έργο. Αυτο θα βοηθήσει στην ανακούφιση του μυαλού της συντριβής των σκέψεων που τροφοδοτεί το άγχος. Όταν μπαίνουμε σε κατάσταση πανικού, η αναπνοή συνήθως γίνεται ταχεία και ρηχή. Η συνειδητή προσπάθεια ρύθμισης της αναπνοής έχει μια κατευναστική επίδραση στο φυσικό σώμα, εξουδετερώνοντας την εμφάνιση του άγχους.

Τι να κάνετε: Βρείτε ένα τμήμα με γιόγκα ή πιλάτες για να μπορέσετε να ξεκινήσετε τις αναπνοές σας. Αν ο πολύς ο κόσμος σας φέρνει σε κατάσταση πανικού μπορείτε να ζητήσετε να κάνετε ιδιαίτερα μάθημα ετσι ώστε να μάθετε να παρατηρείτε την αναπνοή σας. Όταν σιγά σιγά με τον καιρό δείτε την αλλαγή δεν θα το πιστέψετε! Οι κρίσεις πανικού θα ανήκουν στο παρελθόν! Και θα μπορέσετε να ενταχθείτε σε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής!

Φρόντισε τη διατροφή σου
Τα ασταθή επίπεδα σακχάρου ενδέχεται, να συμβάλλουν στα συμπτώματα των κρίσεων πανικού. Γι’ αυτό οι ειδικοί μάς συμβουλεύουν να κρατάμε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και να αποφεύγουμε τρόφιμα και ποτά με ζάχαρη, καφεΐνη και αλκοόλ, αλλά και το κάπνισμα.

Μην προσπαθείς να αποφύγεις την κρίση πανικού – Αποδέξου την
Με το να προσπαθούμε εκείνη την ώρα να βρούμε τρόπο να αποφύγουμε την κρίση πανικού, χειροτερεύουμε την κατάσταση, εντείνοντας τα αισθήματα άγχους και πανικού. Αντί γι’ αυτό, προτιμότερο είναι να πεις στον εαυτό σου ότι, ναι, έχεις μια κρίση πανικού, που όμως δεν απειλεί τη ζωή σου.

Όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να γυμναζόμαστε για να διατηρούμε το σώμα μας λεπτό και δυνατό. Αλλά εάν αυτό δεν αποτελεί αρκετό κίνητρο για σας, τότε το να μάθετε πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι η γυμναστική για την υγεία σας, μπορεί να σας πείσει να γραφτείτε στο γυμναστήριο σήμερα κιόλας.

popup

Holler Box